قیمت کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم

 قیمت کویل آلومینیوم

کویل آلومینیوم
کویل آلومینیوم

کویل آلویمینوم چیست؟

کویل آلومینیوم از جمله آلیاژ های تولید شده از فلز آلومینیوم و پرکاربردترین ورق ها در انواع صنایع به ویژه ورق کاری می باشد. از آنجا که کویل آلومینیوم آلیاژ آلومینیومی می باشد , خواص و ویژگی های آلومینیوم از جمله شکل گیری و مقاومت بالا در مقابل ضربه و چکش خواری همچنین قابلیت جوشکاری را شامل می شود.کویل های آلومینیومی قطعه الی سیم پیچ شده از مواد آلومینیومی و به شکل استوانه ای که هسته آن توخالی و مواد سیم پیچ بر روی آن قرار گرفته است.  ضخامت شمش آلومینیوم در درجه حرارت بالا و حرکت های رفت و برگشتی همچنین عملیات نورد گرم کاهش می باید تا کویل آلومینیوم در کارخانجات تولید شود. پس از تولید کویل ها بسته به کاربرد مدنظر به وسیله گرما یا بدون گرما و یا رنگ شده و یا روکش شده با الماس تهیه می شوند.

جهت خرید و آگاهی از قیمت کویل آلومینیوم  و ورق آلومینیوم می توانید با کارشناسان آلوم آنلاین با شماره تماس های زیر در تماس باشد.

02133115500

02156715210-2

مشخصات کویل آلومینیوم

کویل های آلومینیومی به طور معمول در عرض های 1000 میلی متر و 1250 میلی متر و تناژ های عموما از 1000 تا 2200 کیلوگرم و بعضا با سفارش مشتریان باتوجه به کاربرد و تقاضای گسترده کویل آلومینیوم با ضخامت های  1.25 / 1 / 0.8 / 0.7 /0.6 / 0.5/ 0.4 / 0.3 / 0.2 / 0.25 میلی متر و گرید های آلیاژی متنوعی در کارخانه ها تولید و  به بازار ارائه می شود. کویل های آلومینیومی بسته به تناژی که دارند در ارتفاع های متغیر از یک متر تا 60 سانتی متر تولید می شوند.

کویل آلومینیوم
کویل آلومینیوم

ویژگی های کویل آلومینیوم

همانند سایر آلیاژ های آلومینیوم کویل های آلومینیوم دارای خواصی همچون :

  • انعطاف پذیری
  • مقاومت در مقابل زنگ زدگی و خوردگی
  • جوشکاری
  • دارا بودن اکسید سخت
  • مقاومت فیزیکی بالا
  • کنترل و شکل دهی آسان
  • کیفیت عالی

کاربرد کویل آلومینیوم

کویل های آلومینیوم قابل استفاده در صنایع گوناگونی باتوجه به ویژگی های منحصر به فرد فلز آلومینیوم مانند سبک بودن آن نسبت به فولاد و خاصیت هدایت حرارتی بالا می باشد. از جمله این صنایع می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صنایع خودرو سازی: جهت تهیه ساختار اولیه و بدنه خودرو با سرعتی بالا و یا قطعات موتور خودرو همچنین رادیاتور و پانل ها و یا توپی چرخ از کویل آلومینیومی استفاده می شود.

صنعت هواپیمایی و هوایی : جهت ساخت  قاب بدنه و هواپیما, پروانه و مخزن سوخت ویا روتور و خرپا همچنین صفحه دیواری فضاپیما و حلقه جعل موشک

حمل و نقل : جهت ساخت قطار راه آهن و مترو

دکوراسیون معماری : جهت طراحی سازه ها و پروفیل های دیوار پرده , سقف ها صفحات فشار از کویل آلومینومی در اکثر پروژه های ساختمانی استفاده می شود.

صنایع الکترونیکی: سیم پیچ های آلومینیومی در بسیاری از وسایل الکترونیکی اغلب به ویژه در سیم کشی های ساختمان به دلیلی مقاومت بالا در برابر خوردگی  و دوام طولانی مورد استفاده قرار می گیرد.

صنایع غدایی :  برای تهیه قوطی های کنسرو های مواد غذایی بدون تغییر مواد غذایی و ضمانت تازه ماندن خوراکی ها در طولانی مدت و همچنین تولید درپوش ها و بطری ها و سایر بسته بندی ها از کویل آلومینیوم استفاده می شود.

صنایع کشتی سازی / صنعت چاپ

 چاپ کویل آلومینیوم آلیاژی

جهت استفاده در نسخه های PS که نوعی از مواد جدید می برای کاربرد هایی همچون دکوراسیون معماری و جوشکاری و یا ساخت خودکار صفحه و چاپ  همچنین ساخت درب و پنجره و سقف باشد از چاپ کویل آلومینیوم آلیاژی استفاده می شود.

انواع کویل آلومینیومی آلیاژی

کویل های آلومینیومی در دسته بندی ها و رده بندی های متنوعی قرار می گیرند که عبارتند از :

  • کویل آلیاژی 1100: از جمله خالص ترین آلیاژ های تجاری در میان سایر آلیاژ ها به دلیل ترکیبات 99 درصدی از عنصر آلومینیوم می باشد.
  • کویل آلیاژی 3003 : به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی مناسب استفاده در ساخت قطعات مکانیکی و یخچال و فریزر همچنین لوله های تهویه هوا می باشد.
  • کویل آلیاژی 5052 : از دسته پرکاربردترین آلومینیوم های ضد زنگ با عنصر اصلی منیزیم و سری آلیاژی AL-Mg با استحکام و انعطاف پذیری بالا می باشد.
  • کویل آلیاژی 5083 : مناسب استفاده در جوشکاری قطعات خودرو و هواپیما به دلیل عملکرد جوش قوس الکتریکی خوب و سطح زیبا پس از آندایز و مقاومتی بالا در مقابل خوردگی با درصد بالا عنصر منیزیم در تشکیل آن می باشد.
  • کویل آلیاژی 8011 : از جمله کویل های پر طرفدار جهت ساخت درب بطری های نوشیدنی و انواع PP Cap می باشد.

 

قیمت کویل آلومینیوم

جهت خرید و اطلاع از قیمت کویل آلومینیوم و دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان فروشگاه آلوم آنلاین با شماره های زیر در تماس باشید.

02133115500

02156715210-2

02133972293-5

 

سوالات متداول

تفاوت کویل آلومینیوم با ورق آلومینیوم چیست ؟

پاسخ : کویل آلومینیومی دارای ضخامت ها 0.5 میلی متر تا 0.6 میلی متر بوده اما ضخامت ورق های آلومینیومی از 0.25 تا 6 میلی متر می باشد به همین دلیل تفاوت آن ها در ضخامت می باشد.

سیم پیچ آلومینیومی چیست ؟

پاسخ : سیم پیچ ها در دو بافت سطحی و طیف های متنوع رنگی موجود می باشند که مورد استفاده جهت تریم و روکش دیوار و سایدینگ قرار می گیرند.

به این مطلب امتیاز دهید
کویل آلومینیوم
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

شماره های تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *