ورق آلومینیوم 6 میل

ورق آلومینیوم 6 میل

میزان فراوانی فلز آلومینیوم روی کره زمین تنها هشت درصد است. این فلز رنگی سفید متمایل به نقره ای دارد و در صنایع  مختلفی از جمله ساختمان سازی، هوافضا، بسته بندی مواد غذایی، خودرو، هواپیما و… استفاده میشود. آلومینیوم تنوع زیادی در ورق های آلومینیومی دارد از جمله ورق آلومینیوم 6 میل است. دلیل محبوبیت این فلز رسانای خوبی است و مقاوم در برابر پوسیدگی و اکسید شدن می باشد، یکی دیگر از ویژگی های آن قابلیت چکش خواری و خم پذیری این فلز می باشد.

ورق آلومینیوم 6 میل

ورق آلومینیوم 6 میلی متری دارای استحکام و سختی بالایی است که به مراتب بهتر از فولاد نرم است. علاوه بر این، ورق آلومینیوم 6 میلی متر دارای مقاومت در برابر خوردگی قابل توجه، خواص مکانیکی خوب و اثرات واکنش آند است. دامنه استفاده از آن عمدتاً شامل ابزارهای الکترونیکی دقیق، تجهیزات پزشکی، تولید قالب، ماشین آلات، بسته بندی مواد غذایی، وسایل نقلیه راه آهن، وسایل هوافضا، محصولات سخت افزاری و… است. ورق آلومینیوم از فرآورده های مهم و پر کاربرد فلز آلومینیوم است . آلومینیوم با عدد اتمی 13 در جدول تناوبی بعد از اکسیژن و سیلیکون فراوانترین عنصر و رایج ترین فلز  است که در پوسته زمین یافت می‌شود .

خواص فیزیکی فلز آلومینیوم، ورق‌هایی از این جنس را به ورقی براق، کم وزن، مقاوم، غیر مغناطیسی، ضد حریق و غیر سمی تبدیل کرده است.

از دیگر ویژگی های بارزی که همواره جزو اصلی ترین مشخصات ورق آلومینیومی، بیان می‌شود، مقاوم بودن آن در برابر خوردگی و پوسیدگی است.

ورق آلومینیوم 6 میل
ورق آلومینیوم 6 میل

 

ورق آلومینیوم 6 میلی متر 6061

ورق آلومینیوم 6061 دارای خواص مکانیکی، شیمیایی عالی و طیف وسیعی از کاربردها است. این ورق آلومینیومی می‌تواند برای قطعات ورق فلزی مورد استفاده برای وسایل نقلیه حمل و نقل و کشتی ها استفاده شود و همچنین می‌تواند برای ساخت مخازن سوخت هواپیما، لوله های سوخت و سایر مواد آلیاژ آلومینیوم هوافضا استفاده شود.

ورق آلیاژ آلومینیوم 6 میلی متر 8011

ورق آلومینیوم  8011 یک آلیاژ عملیات حرارتی و قابل استحکام است که شکل پذیری، جوش پذیری، ماشین کاری و مقاومت در برابر خوردگی خوبی دارد و دارای استحکام متوسطی است. هنوز هم می‌تواند عملکرد خوبی را پس از بازپخت حفظ کند و عمدتاً برای سازه های مکانیکی استفاده می‌شود. از نظر جنبه ها شامل میله ها، صفحات، لوله ها و پروفیل ها می‌باشد.

کاربرد های ورق 6 میل

کاربردهای رایج ورق 6 میل شامل ماشین‌های کیت، مدل‌ها، روکش‌ها، تریلرها، روکش‌های کار، اتصالات فروشگاهی، شمارنده‌ها، صفحه‌های پایه، قطعات ماشین‌کاری شده، جیگ‌ها، ابزار، جعبه اسب‌ها، کاروان‌ها، ساخت‌وسازها، بدنه خودرو، بازتابنده‌های لامپ، فلاشینگ‌های معماری و… می‌باشد.

مشخصات ورق الومینیوم 6 میل

  • درجه مهندسی عمومی خوب آلومینیوم
  • مناسب برای ماشینکاری / تراشکاری / حفاری
  • مقاومت در برابر خوردگی عالی
ورق آلومینیوم 6 میل
ورق آلومینیوم 6 میل

قیمت ورق الومینیوم 6 میل

شرکت آلوم آنلاین تولید کننده ورق آلومینیوم 2 میلیمتر 6 میل و… می‌باشد جهت خرید و اطلاع از قیمت ورق الومینیوم 6 میل و دیگر محصولات آلومینیومی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

فرآیند تولید الومینیوم 6 میلیمتر

فرآیند تهیه کردن ورق های آلومینیومی اگرچه بسیار پیچیده و حساس است اما به طور کلی و مختصر می‌توان گفت که در مرحله اول به شمش‌های آلومینیومی نیاز داریم ورق آلومینیوم به طور مستقیم و بدون واسطه از شمش آلومینیوم توسط فرآیند نورد گرم تولید و ساخته می‌شود. در فرایند تهیه کردن ورقه های آلومینیومی ، ابتدا شمش آلومینیوم را در دمای بسیار بالا گرم می‌کنند و پس از آن با هدف افزایش طول آلومینیوم ، از میان غلتک‌ها عبور داده می‌شود و در نتیجه این امر، ضخامت ورق آلومینیوم کاهش پیدا می‌کند. و در آخر پس از این مراحل وارد مرحله کشیدن می‌شویم و سپس مرحله سرد سازی شروع می‌شود.

ورق آلومینیوم به علت اینکه در ضخامت ها و اندازه های مختلف  تولید می‌شوند مزایای بسیار زیادی دارند و بر اساس نیاز از آن ها استفاده های کاربردی می‌شوند.

استفاده از ورق الومینیوم  در صنعت خورو سازی ، ساخت لوازم خانگی در ساختمان سازی و بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی بسیار زیاد است. به دلیل اینکه آلومینیوم به آسانی با مواد مختلف واکنش نشان نمی دهد، بنابراین نیاز به نگرانی  بابت تاثیر گذاشتن این ورق بر مواد غذایی نیست. ورق های آلومینیوم آلوم آنلاین را می‌توان بدون از دست دادن خواص به طور مداوم بازیافت کرد. یکی از ویژگی آلومینیوم این است که بازیافت اوراق آلومینیوم بیش تر از ۹۰ درصد انرژی مورد نیاز را برای تولید آلومینیوم اولیه ذخیره کرده و کمک زیادی به محیط زیست می‌کند .

این ورق الومینیومی با استفاده از ابزار ها به راحتی شکل می‌گیرند ، به راحتی جوش داده می‌شوند و با استفاده از اتصال دهنده ها به راحتی قابل اتصال هستند ، دریل کردن آنها نیز بسیار راحت می‌باشد .

ورق های آلومینیوم را می‌توان به رنگ های مختلف مثل قرمز، آبی، سبز، طلایی و… رنگ آمیزی کرد .

ورق الومینیومی 6 میل

برش ورق آلومینیوم 6 میلی متری و صفحه آلومینیومی اساساً یکسان هستند. تنها تمایز واقعی در ضخامت مربوطه آنها است. هر ورق فلزی آلومینیومی ضخیم تر از فویل اما نازک تر از 6 میلی متر است. آن را به اشکال مختلف از جمله صفحه الماس، منبسط شده، سوراخ شده و ورق آلومینیومی که رنگ شده است می‌گویند. صفحه آلومینیومی به  ورقی گفته می‌شود که ضخامت آن بیشتر از 6 میلی متر باشد.

سخن پایانی

شما برای خرید و یا استعلام قیمت انواع ورق آلومینیوم و دیگر محصولات ما مثل: ورق آلومینیوم فرم ذوزنقه، ورق کامپوزیت آلومینیوم  می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان آلوم آنلاین از قیمت های ورق آلومینیوم 6 میل به صورت روزانه مطلع شوید. ما در مجموعه آلوم آنلاین آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

سوالات متداول

ورق‌ آلومینیوم 6 میل در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

کاربردهای رایج ورق 6 میل شامل ماشین‌های کیت، مدل‌ها، روکش‌ها، تریلرها، روکش‌های کار، اتصالات فروشگاهی، شمارنده‌ها، صفحه‌های پایه، قطعات ماشین‌کاری شده، جیگ‌ها، ابزار، جعبه اسب‌ها، کاروان‌ها، ساخت‌وسازها، بدنه خودرو، بازتابنده‌های لامپ، فلاشینگ‌های معماری و... می‌باشد.

ورق آلومینیوم 6 میل چیست؟

ورق آلومینیوم 6 میلی متری دارای استحکام و سختی بالایی است که به مراتب بهتر از فولاد نرم است. علاوه بر این، ورق آلومینیوم 6 میلی متر دارای مقاومت در برابر خوردگی قابل توجه، خواص مکانیکی خوب و اثرات واکنش آند است..

قیمت ورق آلومینیوم 6 میل چقدر است؟

به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ به “ورق آلومینیوم 6 میل”

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله، ورق آلومینیوم 6 میل با ورق آلومینیوم 7 میل متفاوت است برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ورق آلومینیوم 7 میل را مطالعه کنید.

    • سلام وقت شما هم بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره‌های تماس: 02156715210
      02133972293 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *