ورق آلومینیوم جکتینگ

ورق آلومینیوم جکتینگ

ورق آلومینیوم جکتینگ چیست؟

ورق آلومینیوم جکتینگ پوشش محافظ سطح بیرونی برتر برای سیستم های عایق مکانیکی از جمله لوله، مخازن و تجهیزات است. این عایق و لوله، کشتی زیرین را از آسیب فیزیکی، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، جوهای خورنده و آب محافظت می کند. خواص این آلیاژهای آلومینیوم استحکام لازم را برای مقاومت در برابر سوء استفاده در حین کار فراهم می کند، اما به راحتی قابل ساخت هستند. روکش جذاب آسیاب ظاهر تیز خود را حفظ می کند، که برای هر پروژه عایق ضروری است.ورق آلومینیوم جکتینگ در ابعاد گوناگونی ساخته می شوند که قابلیت استفاده در صنایع کوچک و بزرگ را دارا هستند. این ورق ها با ضخامت هایی که دارند می توانند به خوبی نیاز شما را در زمینه تامین ورق آلومینیوم جکتینگ برآورده کنند.

کاربرد ورق آلومینیوم جکتینگ

کاربردهای مختلف، بیشتر ورق آلومینیوم جکتینگ در اتصالات و تجهیزات لوله ها، محیط های دریایی، شیمیایی، صنعتی یا در صنایع پردازش مواد غذایی یا نوشیدنی ها استفاده می شود. . به عنوان مثال، رول آلومینیوم جکتینگ معمولاً در سیستم لوله در صنعت یا ساختمان استفاده می شود. آلومینیوم مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد که هزینه را از طریق خدمات طولانی، بدون تعمیر و نگهداری یا رنگ آمیزی کاهش می دهد.

ورق آلومینیوم جکتینگ از یک ژاکت عایق پوشش بیرونی تشکیل شده است که به دور لوله یا عایق لوله پیچیده می شود تا از عایق در برابر رطوبت، سایش و آسیب مکانیکی محافظت کند. این ژاکت همچنین برای پشتیبانی از عایق و ایجاد انتشار و ظاهر سیستم عمل می کند. پوشش عایق نقش مهمی در کارایی عایق دارد.

نوع ورق آلومینیوم جکتینگ مورد استفاده به شرایط مکانیکی، شیمیایی، حرارتی و رطوبتی نصب و همچنین هزینه و الزامات زیبایی شناسی بستگی دارد.

ورق آلومینیوم جکتینگ
ورق آلومینیوم جکتینگ

مزایا ورق آلومینیوم جکتینگ

مقاوم در برابر آتش

هنگامی که آتش سوزی یک نگرانی است، مواد ژاکت اغلب از فولاد ضد زنگ خواهد بود. فولاد ضد زنگ در دمای بسیار بالاتری ذوب می شود و مدت زمان بیشتری نسبت به آلومینیوم در جای خود باقی می ماند. این دوام بیشتر از محتویات دارایی عایق شده محافظت می کند و زمان قرار گرفتن در معرض را قبل از کاهش فشار طولانی می کند. این یک مزیت قابل توجه است که می توان از آن در هنگام طراحی سیستم های امداد استفاده کرد. سایر مواد ژاکت مانند فولاد گالوانیزه را می توان به همان روش فولاد ضد زنگ استفاده کرد. با این حال، پوشش روی در فولاد گالوانیزه به احتمال زیاد در آتش ذوب می شود و خطر شکنندگی فلز مایع را برای هر سطح فولاد ضد زنگ مجاور ایجاد می کند. این یکی از دلایلی است که فولاد ضد زنگ بیشتر برای تاسیسات مقاوم در برابر آتش مشخص می شود.

هنگامی که روکش فلزی برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، تماماً فلزی بود و هیچ آستری نصب نشده بود. با گذشت زمان، مشخص شد که اگر مواد عایق خیس شوند، ژاکت فلزی از داخل خورده می شود. این مشکل با معرفی لاینر کاغذی باند شده حل شد. یک آستر کاغذی پیوسته به سطح داخلی ژاکت چسبانده می شود تا با عمل به عنوان مانعی بین عایق مرطوب و ژاکت فلزی آسیب پذیر از خوردگی فلز جلوگیری کند.

انواع ورق آلومینیوم جکتینگ

پوشش عایق را می توان به شش گروه کاربردی تقسیم کرد.

  • موانع آب و هوا
  • کند کننده های بخار
  • پوشش های سوء استفاده مکانیکی
  • پوشش های ظاهری
  • پوشش های بهداشتی

 

ورق آلومینیوم جکتینگ
ورق آلومینیوم جکتینگ

قیمت روز ورق آلومینیوم جکتینگ

برای مشاوره و اطلاع از قیمت روز ورق آلومینیوم جکتینگ با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره های تماس: 02156715210-2          02133972293-5

مواد اسفاده شده در ورق آلومینیوم جکتینگ

ورق آلومینیوم جکتینگ از ورق های فلزی مانند آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد پوشش داده شده، فولاد آلومینیومی، و فولاد گالوانیزه روی تولید می شوند. ژاکت های فلزی با کاغذ کاردستی یا سورلین پوشیده شده اند. کاغذ پیوسته یا آستر ترموپلاستیک سورلین به سطح داخلی ژاکت چسبانده می شود. این فلز را از خوردگی رطوبت محافظت می کند.

ورق های آلومینیومی به طور گسترده ای در ساخت ورق آلومینیوم جکتینگ فلزی استفاده می شود. آلومینیوم وزن سبک و مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. عیب آلومینیوم این است که در برابر گرما دوام ضعیفی دارد. این ماده می تواند سطح صاف، برجسته و موجدار داشته باشد. روکش‌های صاف سطح جذاب‌تری دارند و تمیز کردن آن آسان‌تر است، اما سایش سطح را نشان می‌دهند. پرداخت های برجسته آسیب سطوح را نشان نمی دهند اما آلودگی را راحت تر از سطوح صاف نگه می دارند.

جکتینگ فولاد ضد زنگ اغلب در کارخانه های شیمیایی برای محافظت از عایق و لوله زیرین در برابر بخارات خورنده و مواد شیمیایی نشتی و سایر شرایط محیطی استفاده می شود. این ماده همچنین در مواقعی که احتمال آتش سوزی وجود دارد استفاده می شود زیرا در دمای بسیار بالاتری ذوب می شود و بسیار بیشتر از آلومینیوم در جای خود باقی می ماند. فولاد ضد زنگ گرانتر از آلومینیوم است اما محافظت عالی در برابر آتش و خوردگی ایجاد می کند و بنابراین رایج ترین ماده عایق انتخاب شده است.

فولاد گالوانیزه روی می تواند در کاربردهای مشابه فولاد ضد زنگ استفاده شود، با این حال، پوشش روی به احتمال زیاد در آتش ذوب می شود. این ممکن است باعث شکنندگی فلز در سطوح فولادی ضد زنگ مجاور شود.

نکته طراحی: علاوه بر این، پوشش‌ها، ژل‌ها یا موانع بخار اغلب بین عایق و لوله‌کشی اعمال می‌شوند تا لوله‌ها را از خوردگی تحت تأثیر عایق محافظت کنند.

ورق آلومینیوم جکتینگ
ورق آلومینیوم جکتینگ

دیگر محصولات آلوم آنلاین

سخن پایانی

برای مشاوره و اطلاع از قیمت روز ورق آلومینیوم جکتینگ و دیگر محصولات ما مثل: ورق آلومینیوم با فرم شادولاین با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02156715210-2          02133972293-

سوالات متداول

قیمت روز ورق آلومینیوم جکتینگ چقدره؟

برای اطلاع از قیمت و خرید ورق آلومینیوم جکتینگ با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید. شماره‌های تماس: 02156715210-2 02133972293-

مزایای ورق آلومینیوم جکتینگ چیست؟

یکی از مزایا ورق آلومینیوم جکتینگ مقاوم بودن آن در برابر آتش است.

انواع پوشش عایق ورق آلومینیوم جکتینگ؟

موانع آب و هوا، کند کننده های بخار، پوشش های سوء استفاده مکانیکی

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ به “ورق آلومینیوم جکتینگ”

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله، ورق آلومینیوم پلی کرافت با ورق آلومینیوم جکتینگ با یکدیگر تفاوت دارند برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا مقاله ورق آلومینیوم پلی کرافت را مشاهده کنید.

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله، خرید عمده ورق آلومینیوم جکتینگ هم داریم برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

    • سلام وقتتون بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *