ورق کرکره ای آلومینیوم

ورق کرکره ای آلومینیوم

ورق کرکره ای آلومینیوم چیست؟

در پاسخ به این سوال که ورق کرکره ای آلومینیوم، باید بگوییم که نوعی ورق آلومینیومی است که به دلیل ظاهری شبیه به کرکره مغازه ها آن را ورق کرکره ای آلومینیوم نامید اند. این ورق که با نام ورق سینوسی هم معروف است بیشتر برای عایق کاری مخازن استوانه ای استفاده می شود و همچنین برای پروژه های سنگین استفاده و کاربرد دارد. ورق موجدار آلومینیوم نوعی ورق نازک است اجزای تشکیل دهنده آن آلومینیوم است. ورق کرکره ای به دوصورت خام و رنگی در بازار عرضه می شود.

این محصول علاوه بر این که قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد در رنگ های متنوع ای هم موجود است که مشتریان عزیز می توانند با توجه به سلیقه و نیازشان آنها را تهیه استفاده کنند. یکی از موارد استفاده از ورق های سینوسی آلومینیوم در سقف های شیروانی مناطق بارانی می باشد. دلیل محبوبیت ورق سینوسی این است که از مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد که به مصرف کنندگان این محصول اطمینان می دهد.

 مزایا ورق کرکره ای آلومینیوم

  • ورق موجدار آلومینیوم دارای استحکام بالایی است.
  • زیبایی که این نوع ورق ها دارند جز مزایا آنهاست.
  • سرعت پیشرفت ورق کاری
  • به حداقل رساندن ضایعات ورق ها

تولید ورق کرکره یا سینوسی به دلیل افزایش تقاضا به طور چشمگیری بالا رفته است. ورق کرکره ای آلومینیوم در طرح ها و رنگ های متنوعی وجود دارند که مشتریان عزیز می توانند با توجه به نوع مصرف خود آنها را تهیه کنند.

همانطور که گفته شد معمولا برای ساخت ورق آلومینیوم موجدار از موادی مثل آلومینیوم یا فولاد استفاده می شود. به کار بردن فولاد در تهیه این نوع ورق باعث استحکام بیشتر آن می شود. اما باید بدانید که با اینکه مقاومت و استحکام بالایی دارد ممکن است بخاطر شرایط اقلیم و تغییرات آب و هوایی دچار زنگ زدگی شود. برای حل این مشکل می توان از ورق های گالوانیزه استفاده کرد البته باید بگوییم که استفاده از این نوع ورق ها باعث افزایش هزینه می شود اما دیگر جای نگرانی برای پوسیدگی و زنگ زدگی ورق کرکره ای آلومینیوم نیست.

 

ورق کرکره ای آلومینیوم
ورق کرکره ای آلومینیوم

انواع ورق کرکره ای آلومینیوم

  • ورق طرح سینوسی

ورق طرح سینوسی یکی از متداول ترین نوع از ورق موجدار می باشد این نوع ورق از طرح ساده دایره ای در اندازه های مختلف تولید می گردد که سایز این موج ها بنا به درخواست مشتری کوچک یا بزرگ میشود.

  • طرح ذوزنقه ای
    طرح ورق های ذوزنقه ای به شکل ذورنقه در اندازه و اشکال مختلف ایجاد می شود و ویژگی های ظاهری این طرح با توجه به سلیقه مشتری تعیین می شود. در این طرح ممکن است ذوزنقه ها به هم چسبیده یا از هم فاصله دار باشند.
  • طرح شادولاین

طرح شادولاین به عنوان زیبا ترین طرح شناخته می شود که به طرح ذوزنقه شباهت دارد. باید بگویم که این طرح از طرح های سینوسی و ذوزنقه مقاوم تر و زیبا تر است.

کاربرد ورق کرکره ای آلومینیوم

از کاربرد های این ورق ها می توان به شیروانی سقف خانه ها و زیبا سازی یا حصار سازی اشاره کرد. قطعا شما این ورق ها را در سفر به شهر های شمالی در سقف خانه ها زیاد دیده اید. از این سقف ها به دلیل تراکم بارش برف و باران در این منطقه از کشور استفاده می شود که باعث می شود برف و باران روی سقف ها نماند. البته این نوع سقف فقط برای مناطق شمالی نیست و تمام افراد در هر منطقه ای می توانند بسته به سلیقه خود از این نوع سقف ها استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربرد های آن زیبا سازی یا حصار سازی است که گزینه به صرفه و مناسبی است. از این نوع ورق برای ساخت سقف های کاذب و آلاچیق ها هم استفاده می شود و با توجه به تنوع رنگ و طرح در مصارف دیگری نیز استفاده می شود.

با توجه به موارد گفته شده شما عزیزان می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای استفاده در امور خود انتخاب کنید. همین طور که در این مطلب گفته شد طرح شادولاین به عنوان زیبا ترین طرح شناخته شده و نسبت به دو طرح ذوزنقه و سینوسی کیفیت بهتری دارد. این ورق ها دارای تنوع بسیاری هستند و در بازار آهن آلات به فروش می رسند. مقاومت و طرح هر کدام بسته به کاربرد آن متفاوت است و با توجه به پیشرفت های روز افزون ورق های کرکره ای آلومینیوم با بهترین کیفیت و طرح ها در اختیار شما عزیزان قرار گرفته شده است و با توجه به قابلیت رنگ پذیری آنها شما می توانید با رنگ دلخواه خود این ورق هارا سفارش دهید.

سوالات متداول

این ورق بیشتر در چه اموری استفاده می شود؟

این ورق بیشتر برای عایق کاری مخازن استوانه ای استفاده می شود و بیشتر اوقات برای پروژه های سنگین کاربرد دارد و از دیگر کاربرد های آن میتوان به استفاده از این ورق ها در شیروانی سقف خانه ها و زیبا سازی یا حصار سازی اشاره کرد.

ورق کرکره ای آلومینیوم چه مزایایی دارد؟

از مزایا این ورق ها می توان به مواردی مثل استحکام بالا، زیبایی که این نوع ورق ها دارند، سرعت پیشرفت ورق کاری و به حداقل رساندن ضایعات ورق ها و موارد این چنینی اشاره کرد.

رایج ترین طرح ورق های کرکره ای آلومینیوم کدامند؟

ورق طرح سینوسی رایج ترین و قدیمی نوع ورق کرکره ای آلومینیوم است طرح این نوع ورق به شکل دایره ای در اندازه های بزرگ و کوچک است. طرح سینوسی بسیار ساده است و سایز موج ها با توجه به درخواست مشتری تعین می شود.

به این مطلب امتیاز دهید
ورق کرکره ای آلومینیوم
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

شماره های تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *