ورق آلیاژی آلومینیوم

ورق آلیاژی آلومینیوم

قیمت روز ورق آلیاژی آلومینیوم

با توجه به طیف وسیع ورق آلومینیوم آلیاژی قیمت آنها با یکدیگر متفاوت است برای اطلاع از قیمت با مشاوران ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره های تماس: 02133972293   02156715210 

ورق آلیاژی آلومینیوم
ورق آلیاژی آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم

قیمت ورق آلومینیوم اراک به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل قیمت آلومینیوم در بازار جهانی، نرخ ارز، هزینه های تولید، و تقاضا برای ورق آلومینیوم در بازار ایران می شود. در سال 2023، قیمت ورق آلومینیوم اراک افزایش یافت. این افزایش قیمت به دلیل افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی، افزایش نرخ ارز، و افزایش هزینه های تولید در ایران بود.

خرید ورق آلومینیوم

آلومینیوم 5052:  این آلیاژ بالاترین استحکام در بین گریدهای غیر قابل عملیات حرارتی است. مقاومت خوبی در برابر جو دریا و خوردگی آب شور دارد. با کارایی عالی می‌توان آن را به راحتی کشیده و به اشکال پیچیده درآورد.

آلومینیوم 6061:  این آلیاژ همه کاره‌ترین آلیاژ قابل عملیات حرارتی است. طیف وسیعی از خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی را ارائه می‌دهد. می‌توان آن را با اکثر تکنیک‌های رایج ساخت.

آلومینیوم 6063:  معمولاً به عنوان آلیاژ پرکاربرد شناخته می‌شود. این آلیاژ به عنوان یک آلیاژ اکستروژن با خواص کششی نسبتاً بالا، قابلیت تکمیل عالی و مقاومت در برابر خوردگی توسعه داده شد. اغلب در کاربردهای مختلف معماری خارجی و داخلی مانند پنجره ها، درها، جلوی مغازه‌ها و تزئینات استفاده می‌شود. همچنین برای آندایزینگ مناسب است.

آلومینیوم 7075: این یکی از بالاترین استحکام آلیاژهای آلومینیوم موجود است. این به طور ایده آل در قطعات با فشار زیاد استفاده می‌شود. در ورق، همچنین به عنوان آلکلاد برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی موجود است. به دلیل خواص مکانیکی مطلوب، اغلب در کاربردهای هوافضا استفاده می‌شود. ممکن است در شرایط آنیل تشکیل شود و سپس تحت عملیات حرارتی قرار گیرد.

ورق آلیاژی آلومینیوم

تولید ورق آلیاژی آلومینیوم به‌صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای به‌وسیله شمش آلومینیوم و با استفاده نورد گرم امکان‌پذیر است. در آغاز شمش‌های مخصوص فولادی را در دمای بالا حرارت می‌دهند. بعد از آن از بین غلتک‌های غول‌آسا عبور می‌دهند و آن را در ضخامت‌های متفاوت تولید می کنند. بعد از اینکه ورق آلیاژی آلومینیوم در ضخامت‌های گوناگون تهیه شد و همچنین سرد شدند به‌صورت رول درمی‌آیند. رول‌های آماده شده در جای مناسب نگهداری می‌شوند و پس از آن وارد بازار می‌شوند. آلیاژ آلومینیوم یکی از پرکاربردترین فلزات رایج است.

وزن آن سبک است (حدود 1/3 وزن فولاد) و نسبت استحکام به وزن بالا آن را به انتخاب خوبی برای همه چیز از قطعات هواپیما گرفته تا بسته بندی میله‌های آب نبات تبدیل کرده است. ما طیف گسترده‌‌ای از گریدهای آلومینیومی را در اشکال مختلف مانند سیم، فویل، نوار و ورق، میله، زاویه، کانال، لوله، در اختیار داریم. آلیاژ آلومینیوم یک فلز پرکاربرد است که برای صنعت‌های مختلف استفاده می‌شود. همچنین در پوسته زمین به‌عنوان بوکسیت، سنگ معدن اصلی، بسیار فراوان است.

انواع ورق آلومینیوم آلیاژی

آلومینیوم 1100: این آلومینیوم خالص تجاری، 99٪ دقیقه خالص است. نرم و انعطاف پذیر است و کارایی عالی دارد که آن را برای پروژه‌هاییکه نیاز به عملیات شکل دهی چالش برانگیز دارند ایده آل می‌کند. این کار به آرامی سخت می‌شود و قابل عملیات حرارتی نیست. مقاومت در برابر خوردگی و جوش پذیری عالی دارد و بیشتر در صنایع غذایی و صنایع شیمیایی استفاده می‌شود. 1100به دلیل داشتن بالاترین رسانایی حرارتی در بین آلومینیوم‌ها و همچنین به دلیل رسانایی الکتریکی بالا شناخته شده است.  برای اطلاعات بیشتر در مورد خواص و محصولات آلومینیوم 1100 اینجا را کلیک کنید.

آلومینیوم 2024:  یکی از شناخته شده‌ترین آلیاژهای آلومینیوم با مقاومت بالا، با مقاومت در برابر خستگی عالی. در سازه‌ها و قطعاتی که خواص مقاومت به وزن مطلوب مورد نظر است استفاده می‌شود. مقاومت در برابر خوردگی نسبتاً کم است، بنابراین ورق 2024 اغلب برای بهبود این جزئیات روکش شده است. این آلیاژ می‌تواند در شرایط آنیل شده تشکیل شود و سپس تحت عملیات حرارتی قرار گیرد.

آلومینیوم 3003:  پرکاربردترین آلیاژ آلومینیوم. منگنز اضافه شده استحکام کششی را افزایش می‌دهد. برای کشیدن، ریسندگی، مخازن سوخت و ورق فلز استفاده می‌شود. این آلیاژ غیر قابل عملیات حرارتی است و در برابر خوردگی مقاوم است.

کاربردهای ورق آلومینیوم  آلیاژی

ورق آلیاژی آلومینیوم
ورق آلیاژی آلومینیوم

هوافضا و خودرو

شما اغلب آلومینیوم آلیاژی را در زمینه مهندسی و همچنین ساخت اجزای سبک وزن و قطعات فلزی مقاوم در برابر خوردگی پیدا خواهید کرد. یکی از صنایعی که به شدت به آلومینیوم آلیاژی در هوافضا و همچنین صنعت خودرو متکی است. در این زمینه خاص، آلیاژ آلومینیوم در حال تبدیل شدن به یک ماده مهم است. این به این دلیل است که می تواند وزن یک وسیله نقلیه را کاهش دهد و در نتیجه کارایی و پایداری سوخت آن را در طولانی مدت به حداکثر برساند. علاوه بر این، دوام آلیاژ آلومینیوم آن را به یک گزینه ایمنی نیز تبدیل می کند، زیرا در تست های تصادف بسیار خوب عمل می کند. آلومینیوم بسیار سبک تر از فولاد است (حدود یک سوم وزن آن) و تولید کنندگان را قادر می سازد تا قطعات فلزی قوی بسازند، بدون اینکه وزن غیرضروری برای ایجاد دمپر بر عملکرد وسایل نقلیه خود اضافه کنند.

ساختمان و ساخت و ساز

آلومینیوم آلیاژ با استحکام بالا نیز یک ابزار بسیار محبوب در ساخت و ساز ساختمان است. فولاد همچنان یکی از اساسی ترین مواد در ساخت و ساز باقی مانده است، اما آلومینیوم آلیاژی  در رتبه دوم قرار دارد. هنگام ساختن آسمان ‌خراش‌ها و سازه‌های مدرن، توجه به استحکام و ایمنی بسیار مهم است.

مزایای اضافه شده مقاومت در برابر خوردگی بالا و اشتعال پذیری کم، و همچنین خاصیت عایق طبیعی آلومینیوم، این را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، آلومینیوم در سطح بین‌المللی برای استفاده در سازه‌هایی که احتمال وقوع آتش‌سوزی وجود دارد، رتبه‌بندی بالایی دریافت کرده است. در مقایسه با جرم مشابه فولاد، برای افزایش یک درجه دمای آلومینیوم تقریباً دو برابر بیشتر گرما لازم است. علاوه بر این، آلومینیوم در هوا نمی سوزد و باعث ایجاد دود و سایر بخارات سمی نمی شود.

مهندسی برق و الکترونیک

شما اغلب آلومینیوم را در کاربردهای مهندسی برق و الکترونیک خواهید یافت، زیرا هیچ تداخل مغناطیسی ایجاد نمی کند. ورق آلومینیوم، بر خلاف سایر فلزات، در واقع غیر فرومغناطیسی است و آن را برای ساخت الکترونیک، محافظ الکتریکی و سایر کاربردها بسیار ارزشمند و مهم می کند.

علاوه بر این که آلیاژ آلومینیوم بسیار محکم است، به ویژه هنگامی که منیزیم درگیر است، در مقایسه با آلیاژهای دیگر کمتر قابل اشتعال است و کمتر در برابر خوردگی حساس است. انتخاب بهترین آلومینیوم آلیاژ برای هر کاربرد خاص، با در نظر گرفتن عواملی مانند چکش‌خواری، چگالی، شکل‌پذیری و استحکام کششی و موارد دیگر بسیار مهم است.

ویژگی های آلیاژهای آلومینیوم

یکی از دلایل اصلی استفاده از آلومینیوم در صنایع مختلف، سبک بودن، انعطاف پذیری و چکش خوار بودن آن است.

سایر خواص مربوط به آلومینیوم آلیاژی برتر، به شرح زیر است:

  • توان مالی
  • نرمی
  • ماندگاری
  • مقاومت در برابر خوردگی.
  • چگالی آن 2.68 گرم بر سانتی متر مکعب است.
  • رسانایی گرما و الکتریکی عالی دارد.
  • برای کار در دماهای زیر صفر ایده آل است زیرا استحکام آن در چنین دماهایی افزایش می یابد.
  • همچنین آلومینیوم مشکل مغناطیسی ایجاد نمی کند و قابل اشتعال نیست.

معایب آلیاژ آلومینیوم

سمی بودن ورق آلیاژ آلومینیوم

فقط مقدار بسیار کمی از آلومینیوم که ممکن است استنشاق، بلع یا تماس پوستی با آن داشته باشید وارد جریان خون شود. قرار گرفتن در معرض آلومینیوم معمولاً مضر نیست، اما قرار گرفتن در معرض سطوح بالا می‌تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد .

موارد استفاده از ورق آلیاژ آلومینیوم

آلیاژهای آلومینیوم به طور گسترده‌‌ای در زمینه‌های بسته بندی ماژول‌های الکتریکی، فناوری الکترونیک، ساختار بدنه خودرو، مدیریت انرژی باد و خورشیدی استفاده می‌شود ، به دلیل مزایای استحکام بالا، پردازش پذیری بالا، عمدتا ضد فرسایش، افزایش رسانایی، طبیعت دوستدار محیط زیست.

تفاوت بین آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک عنصر شیمیایی است در حالی که یک آلیاژ مخلوطی از چندین عنصر شیمیایی است. از این رو، تفاوت اصلی بین آلیاژ و آلومینیوم این است که یک آلیاژ ماده‌‌ای است که از مخلوط کردن دو یا چند عنصر شیمیایی مختلف تشکیل شده است در حالی که آلومینیوم یک عنصر شیمیایی است که می‌توانیم روی پوسته زمین به عنوان یک فلز پیدا کنیم.

آیا آلیاژ آلومینیوم به محکمی فولاد است؟

بسیاری از گریدهای آلومینیوم را می‌توان دارای استحکام بسیار بالا، حتی قابل مقایسه با برخی فولادها ، در نظر گرفت. با این وجود، مقایسه نمونه‌هایی با اندازه یکسان از قوی‌ترین آلیاژهای آلومینیوم و آلیاژهای فولاد، اغلب فولاد قوی‌ترین خواهد بود.

کدام آلیاژ آلومینیوم قوی تر است؟

آلومینیوم 7075

استحکام چشمگیر ویژگی بارز آلومینیوم 7075 است . این آلیاژ یکی از مستحکم‌ترین انواع آلومینیوم موجود است و شکل دهی و جوشکاری آن دشوار است. 7075 دارای رتبه بندی متوسط به خوب برای ماشین کاری، مقاومت در برابر خوردگی و پاسخ آندایزینگ است

انواع ورق آلومینیوم

سخن پایانی

تا اینجا سعی کردیم تا اطلاعات مناسبی در مورد قیمت روز ورق آلیاژی آلومینیوم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. برای مشاوره و اطلاع از قیمت روز و خرید ورق آلیاژی آلومینیوم در بازار با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره های تماس: 02133972293    02156715210 

سوالات متداول

آلیاژ آلومینیوم برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

آلیاژهای آلومینیوم به طور گسترده‌‌ای در زمینه‌های بسته بندی ماژول‌های الکتریکی، فناوری الکترونیک، ساختار بدنه خودرو، مدیریت انرژی باد و خورشیدی استفاده می‌شود.

تفاوت بین آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم یک عنصر شیمیایی است در حالی که یک آلیاژ مخلوطی از چندین عنصر شیمیایی است.

آیا آلیاژ آلومینیوم به محکمی فولاد است؟

بسیاری از گریدهای آلومینیوم را می‌توان دارای استحکام بسیار بالا، حتی قابل مقایسه با برخی فولادها ، در نظر گرفت.

آیا آلیاژ آلومینیوم سمی است؟

فقط مقدار بسیار کمی از آلومینیوم که ممکن است استنشاق، بلع یا تماس پوستی با آن داشته باشید وارد جریان خون می‌شود.

کدام آلیاژ آلومینیوم قوی تر است؟

آلومینیوم 7075 استحکام چشمگیر ویژگی بارز آلومینیوم 7075 است . این آلیاژ یکی از مستحکم‌ترین انواع آلومینیوم موجود است

آیا آلیاژ آلومینیوم ضد آب است؟

آلومینیوم مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد زیرا به طور خود به خود یک لایه اکسید نازک اما موثر را تشکیل می‌دهد که از اکسیداسیون بیشتر جلوگیری می‌کند. و اکسید آلومینیوم غیر قابل نفوذ است. با این حال، آلیاژهای آلومینیوم در محیط‌های آب شور یا در جو شور عملکرد متفاوتی دارند.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ به “ورق آلیاژی آلومینیوم”

    • سلام وقتتون بخیر
      بله ما در آلوم آنلاین فروش عمده هم داریم برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

    • سلام وقت شما هم بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *