آلومینیوم بورس کالا

آلومینیوم بورس کالا

خرید آلومینیوم در بورس کالا

آلومینیوم در محیط های مختلفی مانند آب، محیط های پتروشیمی، سیستم های شیمیایی و اتمسفر دچار تغییر و خوردگی نمی شود. آلومینیوم فلزی به شدت منعکس کننده است و از همین رو موارد تزئینی و خاص بسیار کاربرد دارد. وضعیت آلومینیوم در آسیای شرقی به دلیل رشد صنعت ساخت و ساز و بالا رفتن تقاضای خودروسازی، رو به رشد می باشد. از کاربرد های آلومینیوم می توان به حوزه ساختمان مانند ساخت درب، پنجره، دیوارپوش و حوزه حمل نقل مانند هواپیما، راه آهن، اتومبیل و حوزه بسته بندی مانند فویل و قوطی ها اشاره کرد.

آلومینیوم از کالاهایی است که در بورس کالا خرید و فروش می شود و در دسته بورس فلزات قرار می گیرد. مرجع قیمت گذاری آلومینیوم، بورس فلزات لندن می باشد که فعالان بازار بایستی روزانه این قیمت ها را مورد بررسی قرار دهند.

فروشگاه آلوم آنلاین دارای سابقه طولانی در زمینه خرید و فروش ورق های آلومینیومی و محصولات آلومینیومی است. شما می توانید جهت خرید ورق و شمش آلومینیوم  و محصولات آلومینیومی، با کارشناسان آلوم آنلاین تماس بگیرید. 02133115500

آلومینیوم بورس کالا
آلومینیوم بورس کالا

ویژگی آلومینیوم در بورس کالا

بورس کالا از اوایل دهه نود به وجود آمده است. بورس کالا به صورت بازاری است که در آن کالاهایی ویژه با مشخصات خاص، داد و ستد می شوند. از مزایای خرید کالا در بورس کالا می توان به شفافیت در معاملات، ایجاد کنترل بر نوسانات قیمت بازار، از بین رفتن واسطه ها، اطمینان خاطر برای خریدار و فروشنده و ذکر دقیق ویژگی های کالا اشاره کرد. بورس کالای ایران در سال 1385 تشکیل شد. که در ابتدای کار از ادغام دو بورس کالای فلزات و کشاورزی به وجود آمد. در بورس کالای ایران انواع معاملات نقد، نسیه و سلف انجام می گیرد. برای اینکه در بورس کالا بتوانید عملکرد خوبی را داشته باشید لازم است بازار و ابزار مالی مرتبط را به صورت دقیق تحلیل کنید. روند قیمت ها، نمودار های تکنیکالی، اخبار بازار و شاخص ها را روزانه و به دقت بررسی کنید.

خرید ورق آلومینیوم در بورس کالا سبب می شود از دلالی و خام فروشی مواد اولیه جلوگیری شود. و قیمت آلومینیوم ثبات داشته باشد تا بتوان قیمت داخلی را بر اساس آن مشخص کرد و به واقع از تولید داخلی و صادرات محصولات نهایی حمایت کرد.

جایگاه آلومینیوم در بورس ایران به فعالیت شرکت های حوزه آلومینیوم بستگی دارد. که در گروه فلزات اساسی قرار می گیرند. یکی از شرکت های بزرگ صنعت آلومینیوم، شرکت ایرالکو است که فعالیت عمده اش در زمینه تولید شمش آلومینیوم است و سهم اصلی را در بالا بردن جایگاه آلومینیوم در بورس ایران دارد.

مزایا آلومینیوم

  • آلومینیوم فلزی بسیار سبک و در عین حال بسیار مستحکم و مقاوم است. و از همین رو از سمت صاحبین صنایع مختلف مورد استقبال قرار گرفته است.
  • آلومینیوم رسانش الکتریکی و حرارتی بالایی دارد. و به همین دلیل در ساخت تجهیزات الکتریکی و تاسیسات حرارتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این فلز از مقاومت بالایی در محیط ها و شرایط مختلف برخوردار است. و به همین جهت دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شود.
  • آلومینیوم دارای انعطاف و چکش خواری بالایی می باشد و به همین دلیل برای تولید قطعات با اشکال مختلف به کار می رود.
  • فلز آلومینیوم به دلیل لایه اکسیدی که در سطح آن به وجود می آید، فلزی غیر سمی می باشد. و می توان از آن در صنایع بهداشتی، دارویی و بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد.
  • آلومینیوم دارای تنوع رنگی بی نظیر است و همچنین قابل شستشو می باشد. و به سبب داشتن قابلیت بازیافت پذیری، می توان بار ها و بار ها از آن بهره برد.

آلومینیوم بورس کالا
آلومینیوم بورس کالا

سخن پایانی

آلومینیوم علاوه بر مزیت های زیادی که دارد، در پوسته زمین به طور نامحدودی یافت می شود. و از همین رو در صنایع و قطعات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. آلومینیوم از اولین کالاهایی به شمار می رود که در بورس کالا خرید و فروش شد. خرید و فروش در بورس کالا دارای قواعدی است که لازم است رعایت شوند. که در صورت رعایت قواعد و بررسی همه جانبه آن، مزایای بسیاری دارد و به ثبات قیمت آلومینیوم در بازار کمک می کند.

سوالات متداول

ورق های آلومینیومی و محصولات آاومینیومی را از کجا می توان تهیه کرد؟

آلوم آنلاین یکی از بهترین فروشگاه ها در زمینه عرضه ورق های آلومینیومی می باشد. جهت خرید ورق های آلومینیومی و محصولات آلومینیومی و اطلاع از وضعیت قیمت ها با کارشناسان آلوم آنلاین تماس بگیرید. 02133115500 جهت خرید حضوری می توانید به تهران ،خیابان پامنار ، نرسیده به منار،شماره 197/2 و شعبه دوم واقع در آزادگان ورودی احمدآباد مستوفی نبش گلستان7 مراجعه کنید.

مزایای خرید کالا در بورس کالا چیست؟

از مهم ترین مزایای خرید کالا در بورس کالا می توان به شفافیت در معاملات، ایجاد کنترل بر نوسانات قیمت بازار، از بین رفتن واسطه ها، اطمینان خاطر برای خریدار و فروشنده و ذکر دقیق ویژگی های کالا اشاره کرد.

کاربرد آلومینیوم در کدام صنایع است؟

آلومینیوم به دلیل خواص بسیاری که دارد، در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، ساخت و ساز، بسته بندی مواد غذایی، کشتی سازی، هوافضا و هواپیما سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید
آلومینیوم بورس کالا
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

شماره های تماس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *