قیمت ورق گالوانیزه 1403

ورق گالوانیزه آلومینیوم

قیمت ورق گالوانیزه آلومینیوم 1403

هزینه ورق گالوانیزه بر اساس متر مربع، به عوامل مختلفی از جمله ضخامت، ابعاد، کیفیت، میزان سفارش و نوسانات بازار بستگی دارد. قیمت ورق گالوانیزه معمولاً به صورت کیلویی محاسبه می‌شود. برای تبدیل آن به قیمت هر متر مربع، ابتدا باید وزن ورق را به متراژ مربع آن تبدیل کنیم. برای این کار، ضخامت ورق را با جذب سطحی آن ضرب می‌کنیم.

برای مثال، فرض کنید طول و عرض ورق گالوانیزه به ترتیب 2 و 1 متر باشد و ضخامت آن 1 میلی‌متر باشد. در این صورت، وزن هر متر مربع ورق به شکل زیر محاسبه می‌شود:

وزن هر متر مربع = ضخامت ورق * جذب سطحی * 7.85

بنابراین، برای ورق گالوانیزه با ضخامت 1 میلی‌متر و اندازه 2 × 1 متر، وزن هر متر مربع برابر با 7.85 کیلوگرم خواهد بود.

با توجه به وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه، قیمت هر متر آن را با تقسیم قیمت کیلوگرمی بر وزن هر متر مربع محاسبه می‌کنیم. در نهایت، باید به خاطر داشت که قیمت هر متر ورق گالوانیزه بسته به بازار و محل خرید، ممکن است متفاوت باشد.

خرید ورق گالوانیزه 2 میل

ورق گالوانیزه 2 میل یکی از انواع ورق‌های فولادی گالوانیزه است که به دلیل ضخامت مناسب، مقاومت و قیمت مقرون‌به‌صرفه، کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. این محصول در کاربردهای متفاوتی مانند کشاورزی، برق و الکترونیک، ساختمان‌سازی، حمل‌و‌نقل و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق گالوانیزه 2 میل از یک لایه فلز آهن و یک لایه روی تشکیل شده است که این لایه روی به مقاومت ورق در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی کمک می‌کند. عمر این محصولات بالای 20 تا 30 سال است و در صورتی که به دور از رطوبت باشند، تا همیشه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت ورق گالوانیزه آلومینیوم

برای خرید، مشاوره و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه آلومینیوم با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

ورق گالوانیزه آلومینیوم

ورق گالوانیزه آلومینیوم چیست؟ استحکام، قابل اعتماد و مقاوم در برابر زنگ زدگی.  ورق فولادی گالوانیزه ما فقط زمانی کار می کند که ضد آب و هوا ضروری است. با پوشش سخت کربنات روی، طوری طراحی شده است که در برابر شدیدترین عناصر مقاومت کند و برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد. از دیوار گرفته تا ماشین لباسشویی، دامنه پرفروش ترین فلز ما بی پایان است.

ورق گالوانیزه آلومینیوم برای چه جاهایی مناسب است؟

قطعات خودرو، سقف، ورق دیوارهای داخلی و خارجی، سوله، قطعات ساختمانی، سطل، کاشت، چرخ دستی، لوله فاضلاب، لوله، بخش، ماشین سازی، لوازم خانگی، کالاهای الکتریکی، ماشین آلات کشاورزی و بسیاری موارد دیگر. خواص فولاد گالوانیزه آن را برای اکثر پروژه های بیرونی به اندازه کافی سخت می کند.

رنگ آمیزی ورق گالوانیزه آلومینیوم

فولاد گالوانیزه وقتی رنگی باشد عالی به نظر می رسد، اما همیشه از آستر و رنگ مخصوص استفاده کنید.

ورق فولادی گالوانیزه  چگونه ساخته می شود؟

ورق فولادی گالوانیزه زمانی ساخته می شود که ورق فولادی از داخل حمامی از روی مذاب قرمز داغ عبور داده شود. هنگامی که اکسیژن با روی خالص واکنش می دهد، اکسید روی تشکیل می شود. اکسید روی با دی اکسید کربن واکنش داده و کربنات روی را تشکیل می دهد. ممکن است مات و خاکستری باشد، اما چیزی که در درخشندگی آن کم است، کربنات روی بیش از آن است که عملکرد را جبران کند. مانند یک ژاکت عالی در فضای باز، کربنات روی چیزی است که از فولاد در برابر آب و هوا محافظت می کند و دلیل اینکه ورق آلومینیوم گالوانیزه مورد علاقه ثابت شده در فضای باز است. فولاد گالوانیزه قبلاً به راحتی با علامت تجاری ستاره یا الگوی اسپنگل آن که در طول فرآیند تصفیه بر روی سطح فلز تشکیل شده بود قابل تشخیص بود. همانطور که سطوح صاف تر محبوب تر شدند، اسپنگل ها کوچک شدند و در مورد ورق فولادی ما، با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. اگر به دنبال فلز با الگوی سنتی اسپنگل هستید، فولاد گالوانیزه بزرگ و درخشان ما را ببینید.

 

ورق گالوانیزه آلومینیوم
ورق گالوانیزه آلومینیوم

فواید ورق گالوانیزه آلومینیوم

  • مقاوم در برابر زنگ زدگی
  • همه کاره
  • پوشش سخت
  • عالی برای پروژه های فضای باز

واقعیتی در مورد ورق گالوانیزه آلومینیوم

وقتی فولاد گالوانیزه را با قطعات آلومینیومی کنار هم قرار می دهم یا ورق های آلومینیومی را روی گل میخ های فولادی گالوانیزه قرار می دهم چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که دو فلز غیرمشابه در تماس با یکدیگر قرار می گیرند، این سوال اغلب مطرح می شود. نمودار زیر پتانسیل الکترود فلزات در آب دریا را نشان می دهد. اگر دو فلز با پتانسیل های مختلف در تماس قرار گیرند و یک محیط رسانا مانند آب دریا یا تراکم وجود داشته باشد، واکنشی رخ می دهد که معمولاً به عنوان سلول گالوانیکی شناخته می شود.

هر چه اختلاف پتانسیل الکتریکی بیشتر باشد امکان واکنش بیشتر است. در مورد روی و آلومینیوم، به دلیل تغییر نسبتاً کم پتانسیل بین دو فلز و تشکیل یک لایه عایق بر روی سطح آلومینیوم، تنها احتمال کمی برای واکنش وجود دارد.

یکی از عوامل کلیدی در واکنش بین فلزات غیر مشابه سطح تماس است. هنگامی که یک کاتد بزرگ (پتانسیل مثبت یا بالاتر) با یک آند کوچک (پتانسیل پایین یا منفی) در تماس باشد، یک واکنش شدید ممکن است رخ دهد. در این شرایط، نرخ خوردگی می تواند به طور چشمگیری افزایش یابد.

یکی دیگر از عوامل کلیدی در تعیین خوردگی دو فلز غیر مشابه در حضور مواد رسانا. در بسیاری از موارد، آب متراکم رسانایی کافی برای شروع فرآیند خوردگی ایجاد نمی کند. در صورت امکان، بهترین راه حل برای این نوع خوردگی، اثبات یک مانع عایق بین دو فلز غیر مشابه است.

تفاوت بین آلومینیوم و فولاد گالوانیزه

تفاوت بین آلومینیوم و فولاد گالوانیزه با مقایسه خواص هر دو به دست می آید. آلومینیوم یک فلز است و تمام ویژگی های فلز را دارد که عبارتند از: انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی، انعطاف پذیر و رسانای حرارتی خوب. آلومینیوم همچنین در برابر آب و هوا مقاوم است و می توان آن را ماشین کاری کرد، به صورت سیم و ورق نازک کرد یا لحیم کاری کرد. آلومینیوم آلیاژها را در ارتباط با فلزات دیگر می سازد و آلیاژهای آلومینیوم به دلیل خواص سبک و مقرون به صرفه خود شناخته شده اند. در حالی که فولاد گالوانیزه به دست می آید، فولاد کربنی در روی مذاب غوطه ور می شود که مانند یک لایه نازک به فولاد می چسبد. فولاد آلیاژی از آهن است و به دلیل استحکام شناخته شده است و به عنوان مصالح ساختمانی یا ساختمانی استفاده می شود. این می تواند خورده شود و برای ضد خوردگی آن فرآیند گالوانیزه شدن فولاد ضروری است. لوئیجی گالوانی ایتالیایی این فرآیند را اختراع کرد تا اطمینان حاصل کند که فولاد را می توان با پوشش روی از خوردگی یا زنگ زدگی نجات داد.

ورق گالوانیزه آلومینیوم
ورق گالوانیزه آلومینیوم

 

فرآیند گالوانیزه شدن

فرآیند گالوانیزه شدن فولاد کربنی تأثیرات مختلفی ایجاد می کند که به ساخت قطعات مختلف اشیاء صنعتی کمک می کند و به اشکال مختلف موجود است. فولاد گالوانیزه همچنین برای ساخت قاب‌های مسکن، بدنه کامیون‌ها و اتوبوس‌ها، لوازم خانگی، برج‌های برق، سطل‌های فلزی و سایر اقلام مختلف که برای استفاده در زندگی روزمره ضروری هستند، استفاده می‌شود.

آلومینیوم چگالی پایینی دارد که در مقایسه با فولاد گالوانیزه باعث تبادل حرارت بالاتر می شود. در دستگاه های مختلف صنعتی، آلومینیوم به دلیل افزایش کارایی و وزن سبک، بر فولاد گالوانیزه ترجیح داده می شود. چگالی کم فلز به آن کمک می کند تا رسانای حرارتی بهتری باشد. در مورد وزن، آلومینیوم در مقابل فولاد گالوانیزه برنده است. کیفیت سبک بودن آن، انتقال دهنده حرارت کارآمد، خواص خنک کنندگی و یخ زدایی آن، و همچنین مزایای مقرون به صرفه آن، آن را به ماده ای بهتر از فولاد تبدیل می کند.

محصولات آلومینیومی نیز به دلیل خواص ضد باکتریایی و تمیز کردن آسان، به ویژه در مواردی که مواد غذایی وجود دارد، نسبت به فولاد گالوانیزه ترجیح داده می شوند. در مقایسه با سطوح سخت و صاف آلومینیومی، سطوح فولادی گالوانیزه متخلخل و ناهموار هستند که می توانند رشد باکتری ها را نگه دارند و تجمع کنند و فرآوری مواد غذایی را آلوده کنند.

فولاد گالوانیزه ماده ایده آلی برای استفاده برای آن دسته از فرآیندهای صنعتی است که در آن سود سوزآور و هیدروکسید پتاسیم درگیر هستند، زیرا فولاد گالوانیزه دارای لایه روی است که در برابر محلول های قلیایی ملایم مقاوم است. بیشتر از آلومینیوم آلومینیوم و فولاد گالوانیزه هر دو با یکدیگر سازگار هستند و در مقیاس گالوانیکی در مجاورت یکدیگر هستند. زیر سازه های آلومینیومی زیادی با نمای بیرونی فولاد گالوانیزه ساخته شده در نیم قرن گذشته وجود دارد.

دیگر محصولات آلوم آنلاین

ورق آلومینیوم 9 میل

ورق آلومینیوم 8 میل

ورق آلومینیوم 4 میل

سخن پایانی

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه آلومینیوم دیگر محصولات ما مثل: ورق آلومینیوم فرم ذوزنقه، ورق کامپوزیت آلومینیوم با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

سوالات متداول

ورق گالوانیزه آلومینیوم چیست؟

استحکام، قابل اعتماد و مقاوم در برابر زنگ زدگی. ورق فولادی گالوانیزه ما فقط زمانی کار می کند که ضد آب و هوا ضروری است. با پوشش سخت کربنات روی، طوری طراحی شده است که در برابر شدیدترین عناصر مقاومت کند و برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد. از دیوار گرفته تا ماشین لباسشویی، دامنه پرفروش ترین فلز ما بی پایان است.

ورق گالوانیزه آلومینیوم برای چه جاهایی مناسب است؟

قطعات خودرو، سقف، ورق دیوارهای داخلی و خارجی، سوله، قطعات ساختمانی، سطل، کاشت، چرخ دستی، لوله فاضلاب، لوله، بخش، ماشین سازی، لوازم خانگی، کالاهای الکتریکی، ماشین آلات کشاورزی و بسیاری موارد دیگر. خواص فولاد گالوانیزه آن را برای اکثر پروژه های بیرونی به اندازه کافی سخت می کند.

فواید ورق گالوانیزه آلومینیوم چیست؟

مقاوم در برابر زنگ زدگی همه کاره پوشش سخت عالی برای پروژه های فضای باز

به این مطلب امتیاز دهید
ورق گالوانیزه آلومینیوم
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

شماره های تماس

6 پاسخ به “قیمت ورق گالوانیزه 1403”

    • سلام وقت شما هم بخیر
      ورق‌های آلومینیوم ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله خرید عمده هم داریم برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

    • سلام وقت شما هم بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210-2 02133972293-5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *