ورق آلومینیوم پلی کرافت

ورق آلومینیوم پلی کرافت

ورق آلومینیوم پلی کرافت

ورق پلی کرافت الومینیوم  متشکل از لایه ای آلومینیومی و یک لایه کاغذ و متصل  با یک لایه پلی اتیلن ,می باشد. ورق های آلومینیومی با پوشش پلی کرافت بسیار مناسب استفاده جهت عایق کاری در مکان های مختلفی مانند سایت های پتروشیمی و یا موتورخانه ها و حتی کارخانه ها می باشد.به دلیل ساختار ورق های پلی کرافت الومینیوم مانع نفوذ رطوبت و در نتیجه مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشند چرا که پیل گالوانیک روی تمام سطوح ایجاد می شود به همین جهت ورق پلی کرافت آلومینیوم در مواردی همچون عایق کاری لوله ها و مخزن ها برای جلوگیری از آسیب های فیزیکی و فرسایش و حتی اشعه UV استفاده می شود.

جهت اطلاع از قیمت و خرید ورق پلی کرافت الومینیوم  و یا خرید ورق آلومینیوم می توانید با کلارشناسان ما با شماره تماس های 02133972293 و 02133115500 و 02133943870 در تماس باشید.

ورق آلومینیوم پلی کرافت
ورق آلومینیوم پلی کرافت

ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت چیست ؟

عایق های گرمایی به دلیل ترکیباتی همچون پشم سنگ و مقداری نمک در صورت مجاورت و نفوذ رطوبت با آن ها موجود رسانا شدن آلومینیوم با جلوگیری از تشکیل پیل گالوانیک روی سطح آلومینیوم به کار رفته در عایق می شود در نتیجه این امر سبب خوردگی الکتروشیمیایی می شود. جهت جلوگیری از این اتفاق از کاغذ کرافت استفاده می کنند چراکه لایه پلی اتیلن موجود در آلومینیوم جکت مانع عبور جریان الکتریسیته و خوردگی الکتروشیمیایی تجهیزاتی که از عایق استفاده کرده اند ,می شود.

فرم های ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت

ورق های پلی کرافت آلومینیوم به سه شکل ورق  پلی کرافت الومینیوم  صاف , ورق پلی کرافت آلومینیوم کرکره ای 5 میلی متر و ورق پلی کرافت الومینیوم کرکره ای 32 میلی متر تولید و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

ورق  پلی کرافت آلومینیوم  صاف (ساده) : این دسته از ورقه های پلی کرفات بسیار شبیه به رول آلومینیوم می باشد که با عرض 1000میلی متر و ضخامت های 0.25 و 1.2 میلی متر قابل تولید می باشد.

ورق پلی کرافت آلومینیوم  کرکره ای 5 میلی متر : دلیل نام گذاری این ورق های پلی کرافت آلومینیوم به کرکره ای کرکره شدن ورق آلومینیوم به صورت عرض پس از پروسه لامینه پلی کرافت و فاصله های 5 میلی متری میان هر دو گام کرکره می باشد. این نوع ورق های پلی کرافت با گام های 6 میلی متر در بسیاری از موارد تولید می شوند.این ورق ها با طول های مختلف و با ضخامتی بین 0.25 و 0.5 میلی متر قابل سفارش و تولید می باشد.

ورق پلی کرافت آلومینیوم  کرکره ای 32 میلی متر : همانند ورق های آلومینیوم پلی کرافت کرکره ای 5 میلی متر این دسته از ورق های پلی کرافت نیز از طریق کرکره ای شدن عرضی ورق آلومینیوم به صورت عرضی پس از پروسه لامینه پلی کرافت به وجود می آید با این تفاوت که فاصله میان هر دو گام این ورق های پلی کرافت 32 میلی متر می باشد. این ورق های پلی کرافت با عرض یک متر و با طول های مختلف در ضخامت های بین 0.5 و 1 میلی متر قابل سفارش و تولید می باشند.البته باید توجه داشت که این ورق ها با عرض بیش از  92 سانتی متر ارتفاع گام 8 میلی متری دارند.

 

ورق آلومینیوم پلی کرافت
ورق آلومینیوم پلی کرافت

ویژگی های پوشش های محافظ پلی کرافت کرکره ای

دلایل مختلفی برای استفاده ورق های آلومینیوم پلی کرافت در پوشش های محافظتی کرکره ای وجود دارد از جمله مهمترین های آن های می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • ورق های پلی کرافت آلومینیومی رطوبت ایجاد شده در محیط را جذب و به هیچ وجه زنگ نمی زنند.
  • این ورق ها سبب جلوگیری از پخش و گسترش حرارت در محیط می شوند.
  • ورق های پلی کرافت نور مستقیم را منعکس نمی کنند.
  • این ورق ها از شکسته شدن ورق آلومینیوم در روکش کردن لوله ها جلوگیری می کنند.
  • بسیار مقرون به صرفه می باشند.
  • موجب ایجاد ظاهری زیبا در لوله کشی ها و تاسیسات می شوند.
  • جریان الکتریسیته از این ورق ها عبور نمی کند.

کاربرد ورق پلی کرافت آلومینیوم 

به دلیل ویژگی های که در بالا ذکر شد ورق های پلی کرافت الومینیوم در صنایع و مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرند.

تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاه ها برای ستون های تقطیر , تانکر ها , واحدهای تجزیه کننده و واحدهای تولید اتیلن از ورق های پلی کرافت آلومینیوم استفاده می کنند.همچنین در کارخانه های تولید کاغذ برای تانکر های ذخیره مواد شیمیایی و در کارخانه های تولید فولاد برای مخازن اسید و یا واحدهای تولید اکسیژن و سایر کارخانه های تولید مواد غذایی و واحدهای ذخیره سازی LPG و LNG از این ورق ها استفاده می شود.

قیمت ورق پلی کرافت الومینیوم 

برای اطلاع از قیمت دقیق  به دلیل نوسانات بازار و خرید ورق پلی کرافت الومینیوم و خرید ورق آلومینیوم رنگی می توانید با مشاوران فروش آلوم آنلاین با شماره تماس های 02133972293 و 02133115500 و 02133943870 حاص نموده و در ارتباط باشید.

سوالات متداول

ورق پلی کرافت الومینیوم چیست ؟

پاسخ : ورق های آلومینیومی بسیار سبک و مورد استفاده جهت عایق بندی تجهیزات و با مقاومت بالا در مقابل خوردگی و پوسیدگی مب اشند.

چرا از ورق های پلی کرافت آلومینیوم به عنوان عایق استفاده می شود؟

پاسخ : دلیلی استفاده از ورق های پلی کرافت آلومینیوم در عایق کاری , خاصیت ضد رطوبت و پوسیدگی که در صورت جذب رطوبت محیط که از خود نشان می دهد می باشد.

نوع آلیاژ های به کاررفته در ورق پلی کرافت چیست؟

پاسخ : برای تولید محصول از ورق های آلومینیومی با آلیاژ های سری 1000 و 3000 استفاده شده وبا عرض های یک متری به شکل رول و شیت به بازار ارائه می گردند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *