ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار

تعرفه 1402 قیمت ورق‌های آجدار آلومینیومی در تهران

قیمت ورق‌های آجدار آلومینیومی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  1. نوع آلیاژ: ورق‌های آلومینیومی در انواع مختلف آلیاژ تولید می‌شوند. هر آلیاژ دارای خواص و قیمت متفاوتی است.
  2. ضخامت: ورق‌های آلومینیومی در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  3. عرض و طول: ورق‌های آلومینیومی در عرض و طول‌های مختلف تولید می‌شوند. هرچه عرض و طول ورق بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  4. برند تولیدکننده: ورق‌های آلومینیومی توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند. هر برند دارای قیمت متفاوتی است.

کاربردهای ورق‌های آجدار آلومینیومی

ورق‌های آجدار آلومینیومی در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند، از جمله:

  1. ساخت سقف‌های شیروانی
  2. ساخت سایبان‌ها
  3. ساخت حفاظ‌ها
  4. ساخت دیوارهای پیش ساخته
  5. ساخت مبلمان
  6. ساخت لوازم تزئینی

قیمت ورق‌های آجدار آلومینیومی به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت کلی ورق آلومینیوم آجدار مانند هر ورق آجدار دیگری به کیفیت مواد به‌کاررفته و همچنین ابعاد مدنظر شما بستگی دارد. به طبع هرچه کیفیت متریال‌های به‌کاررفته و یا ابعاد محصول بزرگ‌تر و بهتر باشد، قیمت ورق نیز افزایش خواهد یافت.

البته نکته قابل‌توجه درباره خرید ورق‌های آجدار آلومینیومی این است که هزینه صرف شده باتوجه‌به کیفیت بسیار بالا و همچنین استقامت آلومینیوم در برابر فرسودگی‌های محیطی، می‌تواند یک خرید به‌صرفه محسوب گردد؛ زیرا در آینده نیازی به تعویض ورق آلومینیوم نخواهد بود.

 

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

دیگر محصولات آلوم آنلاین

ورق آلومینیوم آجدار چیست؟

ورق آلومینیوم آجدار یکی از مدل‌های محبوب ورق‌های آجدار به شمار می‌آید. وزن سبک و همچنین استقامت بالای این نوع ورق آجدار را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت دانست. امروزه این نوع ورق در محیط‌های مختلف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل‌توجه در مورد این نوع ورق آجدار این است که به روش Warm Nord تولید می‌گردد.

در این مقاله قصد داریم به‌طورکلی به این سؤال پاسخ دهیم که ورق‌های آلومینیوم آجدار چه نوع ورقی هستند و مهم‌ترین کاربرد آن‌ها در کجاست؟ اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با ما همراه باشید تا به شکل مختصر به هر یک از سؤالات پاسخ دهیم.

ورق‌های آجدار آلومینیومی چطور ساخته می‌شوند؟

قبل از اینکه به مبحث چگونگی ساخت ورق‌های‌ آجدار آلومینیومی یا Ribbed aluminum sheet بپردازیم باید در مورد شکل ظاهری آن‌ها نکاتی را ذکر کنیم.  امروزه ورق‌های آجدارآلومینیومی باتوجه‌به نیاز کاربران در طرح‌ها و ابعاد بسیار متفاوتی تهیه می‌گردند. اما مشخصه ظاهری همه آن‌ها وجود برجستگی‌های واضح بر روی صفحه اصلی ورق است.

تفاوت اصلی ساختاری ورق آلومینیوم آجدار با ورق‌های آلومینیومی ساده در این است که در نوع آجدار غلتک‌های خاصی یک طرح آجدار بر روی ورق ایجاد می‌کنند. نکته قابل‌توجه در مورد ورق‌های آلومینیومی آجدار را می‌توان دسته‌بندی ورق‌ها بر اساس نوع آج بکار رفته دانست.

ورق‌های آجدار را می‌توان به‌صورت دو خطه، سه خطه و ورق‌های چهارخطه تهیه نمود. تفاوت ورق‌های چهارخطه با سایر موارد در روش تولید این نوع ورق است. ورق‌های آجدار چهارخطه از فرایندی به اسم warm nord  بهره می‌برند.

برای تهیه این نوع ورق‌های آجدار ابتدا شمش‌ها وارد کوره می‌شوند. در این مرحله دمای بسیار بالای کوره موجب ذوب شدن آن‌ها می‌گردد. سپس مواد از قفسه‌های تعیین شده عبور خواهند کرد و در مرحله پایانی غلتک طرح مدنظر را بر روی ورق‌ها حک می‌کند.

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

از ورق‌های آجدار آلومینیومی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدای متن نیز اشاره کردیم، امروزه از ورق‌ آلومینیوم آجدار در محیط‌های صنعتی بسیار زیادی استفاده می‌گردد. در ادامه به شکل مختصر در مورد اصلی‌ترین کاربردهای این نوع ورق صحبت خواهیم کرد. البته باید بدانید که کاربردهای ورق‌های آلومینیومی آجدار فراتر از این موارد است.

استفاده از ورق‌های آلومینیوم آجدار برای ساخت پایه و کف محیط‌های عملیاتی (construction sites)

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این نوع ورق‌های آجدار همین مورد است. امروزه برای کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش سرعت عملیات ساخت هر نوع محصولی، به‌جای کف‌سازی با استفاده از موادی مانند سیمان، سنگ و … از ورق‌های آجدار آلومینیومی استفاده می‌شود. این ورق‌ها روند ساخت کف را به‌شدت سرعت می‌بخشند.

استفاده از ورق‌های آلومینیوم آجدار برای تهیه درب پارکینگ

علاوه بر موارد صنعتی، این نوع ورق‌ها در بناهای مسکونی نیز طرف‌دارانی را به خود جذب کرده‌اند. یکی از مواردی که در سال‌های اخیر محبوبیت دوچندانی پیدا کرده است، استفاده از ورق‌های آجدار جهت ساخت درب پارکینگ است.

 

ورق آلومینیوم آجدار
ورق آلومینیوم آجدار

استفاده از ورق‌های آلومینیوم آجدار برای تهیه انواع ساختارهای حفاظتی (security panels)

به علت استقامت بالا، امروزه از ورق‌های آلومینیوم آجدار برای ساخت انواع طرح‌های حفاظتی نظیر در‌های مخصوص زندان، بناهای نظامی و به‌طورکلی مناطقی که نیازمند حفاظت دائمی هستند استفاده می‌گردد.

استفاده از این نوع ورق‌های آجدار برای تهیه ساختار کلی بالابر

وزن سبک آلومینیوم موجب شده است تا شرکت‌های ساخت بالابر یا آسانسور، ورق‌های آجدار آلومینیومی را به‌عنوان انتخاب اول خود در نظر بگیرند. احتمالاً هنگام استفاده از بالابرهای مختلف صرف‌نظر از سازنده، شاهد بهره‌گیری از این نوع ورق‌های آجدار بوده‌اید.

استفاده از ورق‌های آجدار ساخته شده از آلومینیوم برای موارد مربوط به راه‌های موقت

تا کنون به چند مورد از کاربردهای اصلی استفاده از ورق آلومینیوم آجدار پرداخته‌ایم. در این قسمت باید اضافه کنیم که از ورق‌های آلومینیومی آجدار برای ساخت راه‌های موقت جهت عبور و مرور کارکنان در محیط‌های صنعتی نیز استفاده خواهد شد.

سخن پایانی

در این متن سعی کردیم به طور کاملاً مختصر به بررسی نکات مختلف ورق‌ آلومینیوم آجدار بپردازیم. به‌طورکلی می‌توان گفت باتوجه‌ به قیمت مناسب و همچنین کیفیت بالای این نوع ورق‌ها نباید در انتخاب آن‌ها شکی داشت.  سایت آلوم آنلاین مفتخر است شما را در امر انتخاب و خرید انواع مختلف ورق‌های آجدار آلومینیومی در ابعاد دلخواه همراهی کند. بهره‌گیری از برترین ماشین‌های صنعتی و همچنین متخصصان حرفه‌ای موجب شده است تا آلوم آنلاین به‌عنوان معتبرترین مرجع خرید ورق‌های آلومینیومی آجدار شناخته گردد. برای مشاوره و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم آجدار و دیگر محصولات ما مثل: ورق آلومینیوم با فرم شادولاین، کویل آلومینیوم با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

سوالات متداول

قیمت ورق آلومینیوم آجدار چقدر است؟

برای خرید، مشاوره و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم صنایع با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

ورق آلومینیوم آجدار چیست؟

ورق آلومینیوم آجدار یکی از مدل‌های محبوب ورق‌های آجدار به شمار می‌آید. وزن سبک و همچنین استقامت بالای این نوع ورق آجدار را می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت دانست. امروزه این نوع ورق در محیط‌های مختلف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد. نکته قابل‌توجه در مورد این نوع ورق آجدار این است که به روش Warm Nord تولید می‌گردد.

ورق‌های آلومینیوم آجدار در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

ورق‌ آلومینیوم آجدار در محیط‌های صنعتی، ساخت پایه و کف محیط‌های عملیاتی، درب پارکینگ و... استفاده می‌گردد.

به این مطلب امتیاز دهید

6 پاسخ به “ورق آلومینیوم آجدار”

    • سلام وقت شما هم بخیر
      بله خرید عمده هم داریم برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02133972293 
      02156715210

    • سلام وقت شما هم بخیر
      ورق‌های آلومینیوم آجدار ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    • سلام وقت شما هم بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210
      02133972293 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *