ورق آلومینیوم صنایع

ورق آلومینیوم صنایع

قیمت ورق آلومینیوم صنایع جدید

قیمت ورق آلومینیوم صنایع جدید به عوامل مختلفی مانند قیمت آلومینیوم در بازار جهانی، نرخ ارز، هزینه های تولید، و تقاضا برای ورق آلومینیوم در بازار ایران بستگی دارد. برای خرید، مشاوره و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم صنایع با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

قیمت ورق آلومینیوم صنایع امروز

ورق آلومینیوم صنایع چیست؟ تولید ورق آلومینیوم زمانی انجام می شود که مواد آلومینیوم تحت فشار بالا فشرده و نورد شوند. ورق های آلومینیومی به طور کلی سبک وزن هستند اما همچنین دارای استحکام کافی برای کاربرد در کاربردهای صنعتی متعدد هستند. ورق فلزی آلومینیوم فوق العاده همه کاره است و ساخت آن آسان است و آن را در میان محبوب ترین ورق های فلزی موجود در بازار قرار می دهد.

پردازش ورق آلومینیوم یک فرآیند ساده است که شامل فشار دادن آلومینیوم خام بین غلتک‌های پرقدرت است که در آن به ورق‌های نازک‌تر و طولانی‌تر تبدیل می‌شود.

قیمت ورق آلومینیوم در بازار جهانی

قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا برای آلومینیوم، قیمت سایر فلزات، و وضعیت اقتصادی جهان بستگی دارد. در سال 2023، قیمت آلومینیوم در بازار جهانی افزایش یافت. این افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا برای آلومینیوم در صنایع مختلف، به ویژه صنایع خودروسازی و ساختمان سازی بود.

نرخ ارز

قیمت ورق آلومینیوم در ایران به نرخ ارز نیز بستگی دارد. زیرا قیمت آلومینیوم در بازار جهانی بر اساس دلار آمریکا تعیین می شود. در سال 2023، نرخ ارز در ایران افزایش یافت. این افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت ورق آلومینیوم در ایران نیز شد.

هزینه های تولید

قیمت ورق آلومینیوم به هزینه های تولید نیز بستگی دارد. این هزینه ها شامل هزینه های مواد اولیه، هزینه های انرژی، و هزینه های نیروی کار می شود. در سال 2023، هزینه های تولید ورق آلومینیوم در ایران افزایش یافت. این افزایش هزینه ها باعث افزایش قیمت ورق آلومینیوم در ایران نیز شد.

تقاضا برای ورق آلومینیوم در بازار ایران

تقاضا برای ورق آلومینیوم در بازار ایران به عوامل مختلفی مانند رشد اقتصادی، توسعه صنایع مختلف، و قیمت ورق آلومینیوم بستگی دارد. در سال 2023، تقاضا برای ورق آلومینیوم در بازار ایران افزایش یافت. این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت ورق آلومینیوم در ایران نیز شد.

ورق آلومینیوم صنایع
ورق آلومینیوم صنایع

ویژگی های ورق آلومینیوم در صنایع

سبک وزن

وزن ورق آلومینیوم حدود 1/3 ورق فولادی است که آن را به یکی از سبک ترین ورق های فلزی موجود در بازار تبدیل می کند. این کار ورق را آسان می‌کند و همچنین به کاهش وزن سازه‌ها کمک می‌کند که این امر از نظر هزینه مهم است.

مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یک مشکل در بسیاری از محیط ها و تنظیمات صنعتی است. آلومینیوم از جمله موادی است که به راحتی خورده نمی شود. برای ایجاد خوردگی در ورق آلومینیومی که برخی از آلیاژها دارای مقاومت خورندگی بیشتری نسبت به سایر آلیاژها هستند، به نیروهای خورنده تهاجمی استثنایی نیاز است.

استحکام – قدرت

اگرچه ورق آلومینیوم سبک وزن است، اما در عین حال بسیار قوی است. به دلیل استحکام، همراه با ویژگی سبک وزن آن، در کاربردهای مختلف صنعتی بسیار مفید است. این یک شکل بادوام و مقرون به صرفه برای کنترل نیروها و تنش های تولید شده در تعدادی از کاربردهای سازه ای است.

شکل پذیری

نقطه ذوب کنجاله ورق آلومینیوم نسبتا پایین است. در نتیجه، زمانی که آن را تحت یک سطح معین از گرما قرار می دهیم، می توان آن را به راحتی به اشکال مختلف درآورد.

قابل استفاده برای برنامه های حساس

ورق فلزی آلومینیومی برای استفاده در بسته بندی مواد غذایی و شیمیایی ایده آل است. با بسیاری از مواد دیگر به راحتی واکنش نشان نمی دهد و بنابراین نگرانی برای تأثیر منفی ورق آلومینیوم روی غذا وجود ندارد.

 

انعکاس

ورق آلومینیوم به دلیل قابلیت بازتابش برای کاربردهای روشنایی ایده آل است، به این معنی که نور و گرما را از سطح خود منعکس می کند.

نسوز

هنگامی که ورق های آلومینیومی در معرض آتش قرار می گیرند، در برابر سوختن مقاوم هستند و تنها یک لایه نازک از ورق فلز تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین وقتی ورق آلومینیوم در معرض حرارت شدید قرار می گیرد، گاز سمی منتشر نمی کند.

قابل بازیافت

بازیافت آلومینیوم این یکی از ویژگی های ورق آلومینیوم است که بیشتر شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از فلزات آلومینیومی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، بازیافت شده اند.

ارائه شده در ضخامت چندگانه

شما می‌توانید ورق‌های آلومینیومی را در ضخامت‌ها و اندازه‌های مختلف انتخاب کنید زیرا در ابعاد مختلف عرضه می‌شود.

 

قابل استفاده برای طیف وسیعی از مصارف صنعتی

در بسیاری از مواقع استفاده از ورق آلومینیوم بر اساس ضخامت فلز انتخاب شده خواهد بود. برنامه های کاربردی در مقیاس کوچک تمایل به استفاده از ورق های نازک تر از آلومینیوم دارند. اینجاست که موضوع گیج ورق اهمیت پیدا می کند. گیج ورق فلز به شما این امکان را می دهد که از ضخامت آن مطلع شوید و اینکه آیا برای کاربرد شما ایده آل است یا خیر.

انواع ورق آلومینیوم در صنایع مختلف

ورق های آلومینیومی با وجود سادگی، منبعی ارزشمند برای صنعت مدرن هستند. در صنایع خودروسازی، تولیدی، ماشین‌آلات سنگین، هواپیماسازی و هوانوردی از ورق‌های آلومینیومی استفاده زیادی می‌شود.

ورق های ساده و تصفیه شده آلومینیوم توسط تمام بازارهای اصلی در صنعت آلومینیوم برای استفاده در طیف وسیعی از کاربردها خریداری می شوند. صفحات کامپوزیت آلومینیوم که یکی از پرطرفدارترین محصولات ورق آلومینیومی می باشد از جمله این محصولات می باشد.

ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت خودرو

بیشتر طراحان خودرو شروع به استفاده از آلومینیوم بیشتری در طراحی های خود کرده اند، زیرا مردم ارزش کارایی سوخت و کاهش انتشار CO2 را درک می کنند.

ویژگی های سبک وزن و مقرون به صرفه بودن ورق های آلومینیومی آن را برای ساخت وسایل نقلیه سبک وزن مناسب می کند. در ساخت کاپوت و سایر عناصر سازه ای از پانل های کامپوزیت آلومینیوم ساخته شده از این ورق ها استفاده می شود.

ظرفیت ورق های آلومینیومی برای کاهش وزن در قسمت جلویی خودروها باعث می شود شتاب بیشتری داشته باشند که می تواند مصرف سوخت را به حداقل برساند و در نتیجه مصرف سوخت را افزایش دهد.

ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت هوانوردی

استفاده از آلومینیوم سود زیادی برای هواپیماهای جدید و صنعت هوافضا دارد. تقریباً در هر جنبه ای از یک هواپیمای مدرن، از ورق های آلومینیومی استفاده می شود، از جمله شیشه های بال، بدنه، بلوک های تغذیه کننده، درها، بلبرینگ ها، توربین های موتور و غیره.

هواپیما باید تا حد امکان سبک باشد و در عین حال استحکام ساختاری مورد نیاز را نیز حفظ کند، و آلومینیوم که می تواند 75 تا 80 درصد کل آن را تشکیل دهد، برای این کار عالی است. آلومینیوم علاوه بر بهبود راندمان سوخت، در برابر خوردگی نیز بسیار مقاوم است.

ورق آلومینیوم صنایع
ورق آلومینیوم صنایع

ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت بسته بندی

سادگی شکل‌دهی ورق‌های آلومینیومی، انعطاف‌پذیری زیادی را برای صنعت بسته‌بندی به ارمغان می‌آورد – از قوطی‌های فانتزی گرفته تا بسته‌بندی‌های متمایز.

علاوه بر این، ورق های آلومینیومی کاملاً قابل بازیافت هستند که باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود و ردپای کربن بسیار کمی دارد. مقاومت بالای آن در برابر خوردگی، سطح ضد باکتریایی و خواص غیر سمی آن را نیز برای بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها مانند درب بطری، لوله، قوطی و بسته بندی دارو مناسب می کند.

ورق آلومینیوم صنایع در سایر صنایع

ورق های آلومینیومی همچنین برای استفاده در ساخت پلاک های فلزی و سایر محصولات مرتبط مناسب هستند. با استفاده از آلومینیوم پلاک خودروها بیشتر ساخته می شود زیرا به دلیل فراوانی بسیار ارزان هستند. به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و به دلیل نگهداری بسیار کم، اغلب به این صورت استفاده می شوند.

انواع ورق آلومینیوم :

ورقه های آلومینیومی مورد استفاده صنایع غذایی و آشامیدنی برای بسته بندی و به عنوان بخشی از ظروف و لوازم آشپزی نیز به چشم می خورد. از ورق های این فلز می توان به صورت سقف، ناودان، سایدینگ و مواردی از این قبیل که در صنعت ساختمان و مسکن استفاده می شود، استفاده کرد

دیگر محصولات آلوم آنلاین

ورق آلومینیوم رنگی

ورق آلومینیوم سینوسی

سخن پایانی

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ورق آلومینیوم صنایع و دیگر محصولات ما مثل: ورق آلومینیوم با فرم شادولاین، ورق آلومینیوم امباس با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.

شماره‌های تماس: 02133972293    02156715210 

سوالات متداول

ورق آلومینیوم صنایع چیست؟

تولید ورق آلومینیوم زمانی انجام می شود که مواد آلومینیوم تحت فشار بالا فشرده و نورد شوند. ورق های آلومینیومی به طور کلی سبک وزن هستند اما همچنین دارای استحکام کافی برای کاربرد در کاربردهای صنعتی متعدد هستند. ورق فلزی آلومینیوم فوق العاده همه کاره است و ساخت آن آسان است و آن را در میان محبوب ترین ورق های فلزی موجود در بازار قرار می دهد.

ویژگی ورق آلومینیوم صنایع چیست؟

سبک وزن وزن ورق آلومینیوم حدود 1/3 ورق فولادی است که آن را به یکی از سبک ترین ورق های فلزی موجود در بازار تبدیل می کند. این کار ورق را آسان می‌کند و همچنین به کاهش وزن سازه‌ها کمک می‌کند که این امر از نظر هزینه مهم است. مقاومت در برابر خوردگی خوردگی یک مشکل در بسیاری از محیط ها و تنظیمات صنعتی است. آلومینیوم از جمله موادی است که به راحتی خورده نمی شود. برای ایجاد خوردگی در ورق آلومینیومی که برخی از آلیاژها دارای مقاومت خورندگی بیشتری نسبت به سایر آلیاژها هستند، به نیروهای خورنده تهاجمی استثنایی نیاز است....

انواع ورق آلومینیوم در صنایع کدام اند؟

ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت خودرو ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت هوانوردی ورق آلومینیوم صنایع در: صنعت بسته بندی

به این مطلب امتیاز دهید
ورق آلومینیوم صنایع
فهرست مطالب

مطالب مرتبط

شماره های تماس

6 پاسخ به “ورق آلومینیوم صنایع”

    • سلام وقت شما هم بخیر
      ورق‌های آلومینیوم صنایع ما تولید کارخانه ‌های المهدی،ایرالکو،سالکو است.

    • سلام وقت شما هم بخیر
      به علت نوسانات در بازار قیمت های روز با هم متفاوت است برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما در آلوم آنلاین تماس بگیرید.
      شماره های تماس: 02156715210
      02133972293 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *